Ny kollektion - Intense
BIG BLOWOUT SALE50-80% så länge lagret räcker!

Kundtjänst

RETUR & BYTE

Retur/Återköp

Villkor för Återköp
- Du har alltid 14 dagars Öppet Köp från att du har mottagit din beställning. Skickas en retur in som inte gjorts inom tiden för Öppet Köp kommer denna nekas och skickas ut till dig som Kund igen, du kommer även debiteras för de fraktkostnaderna som tillkommer. Tänk på att ångerrätten samt bytesrätten inte gäller för underkläder samt badkläder.
- Tänk på att alla plagg som returneras ska säljas vidare igen och hanteras och återställs av våra duktiga tjejer och killar på returavdelningen. Vi har tyvärr märkt av att plagg som returneras oroväckande ofta är i väldigt dåligt skick vilket kräver oerhört mycket arbete av oss för att försöka rätta till.
- Det är superviktigt att plaggen du returnerar är lika rena och fina som när du fick dem. När du t ex får hem ett par tights eller en top från oss som inte riktigt passar och du väljer att returnera den till oss, se då till att plagget inte på något sätt blivit smutsigt eller doftar av någon parfym eller så när du prövat dem. Viktigt är också att du sedan försiktigt viker ihop plagget och helst lägger det i samma påse som det kom i. Rulla inte bara ihop plagget till en boll och tryck ner det i påsen, alla dessa saker kommer resultera i extra hanteringsavgifter för Dig som kund.
- Vi har därför implementerat ett system som innebär följande: Om man som Kund returnerar ett plagg som på något sätt inte uppfyller kravet för vad som anses vara acceptabelt skick, t ex att det returnerade plagget har fläckar, hundhår/katthår, svett/parfymdoft, saknar lappar eller liknande så kommer en avgift mellan 49:- till 249:- tas ut beroende på hur mycket arbete som krävs för att återställa plagget till originalskick, eller om det i värsta fall måste kasseras.

Kostar det något att göra en Retur?
- En returavgift på 59:- tillkommer vid retur av 1-4 produkter.
- Returneras 5 -9 produkter är returavgiften 79:-.
- Returneras 10-14 produkter är returavgiften 199:-.
- Returneras 15 produkter eller fler är returavgiften 499:-.

Hur gör jag en retur med Budbee/Postnord/Instabox?
- Packa ned produkten/produkterna du vill returnera i sina respektive originalförpackningar med alla tillhörande lappar.
- Förpacka produkten/produkterna i ett ytteremballage, t ex påsen/kartongen som din beställning kom i.
- Fyll så noggrant som möjligt i returformuläret som följer med i din beställning och ange returorsak.


Om du returnerar med Postnord

- Klistra fast den förbetalda returfraktsedeln på ditt returpaket. Tänk på att inga gamla fraktsedlar får vara synliga. Lämna sedan in paketet på något av PostNords ombud.
- Du får en bekräftelse via mail så snart vi behandlat din retur. Det tar normalt 5-14 arbetsdagar för en retur att behandlas från det att den lämnats in hos ombudet.

Om du returnerar med Budbee

- Ingen returfraktsedel behövs!
- Gå bara till din order i Budbee-appen och klicka på ”Boka retur” och följ sen anvisningarna. Du kan välja mellan att returnera via ett paketskåp eller om du hellre vill att Budbee hämtar paketet vid din dörr.
- Du får en bekräftelse via mail så snart vi behandlat din retur.

Om du returnerar med Instabox

- Har du valt Instabox som leveransalternativ så finner du all information om hur du bokar och skickar din retur i din Instabox-app eller i det SMS som du fick av Instabox när ditt paket skickades ut till dig, du behöver alltså ingen returfraktsedel för att skicka en retur med Instabox.

Har ni mottagit min Retur?
- Så snart vi behandlat din retur får du en bekräftelse om detta via e-post. Tänk på att det kan ta upp till 14 dagar från det att du lämnat in din retur hos ombudet tills det att den behandlas hos oss.

Hur gör jag med min faktura vid retur?
- Din faktura korrigeras så snart returen är behandlad, det bekräftas genom mail. Behåller du några produkter i din order så kommer du att få en uppdaterad faktura till din mail när returen är behandlad. På en standardfaktura är det 30 dagars betaltid, om ditt förfallodatum börjar närma sig kan du pausa din faktura hos Klarna. För att pausa fakturan gör du såhär: Logga in på Klarna.se eller via deras app. När du har loggat in kommer du att kunna se alla dina aktiva fakturor hos Klarna. Välj den faktura som returen gäller för och klicka på rapportera retur.

Reklamation

Hur gör jag en reklamation?
- Skicka ett mail till oss med ditt order-id samt minst 2 bilder som så tydligt som möjligt visar skadan/felet så gör vi en bedömning av ditt ärende och återkommer till dig så snart som möjligt. Du kan kontakta oss via kontaktformuläret på vår hemsida HÄR.

Byte

Villkor för Byte.
- Du har alltid 14 dagars Öppet Köp från att du har mottagit din beställning. Skickas en retur in som inte gjorts inom tiden för Öppet Köp kommer denna nekas och skickas ut till dig som Kund igen, du kommer även debiteras för de fraktkostnaderna som tillkommer. Tänk på att ångerrätten samt bytesrätten inte gäller för underkläder samt badkläder.
- Tänk på att alla plagg som returneras ska säljas vidare igen och hanteras och återställs av våra duktiga tjejer och killar på returavdelningen. Vi har tyvärr märkt av att plagg som returneras oroväckande ofta är i väldigt dåligt skick vilket kräver oerhört mycket arbete av oss för att försöka rätta till.
- Det är superviktigt att plaggen du returnerar är lika rena och fina som när du fick dem. När du t ex får hem ett par tights eller en top från oss som inte riktigt passar och du väljer att returnera den till oss, se då till att plagget inte på något sätt blivit smutsigt eller doftar av någon parfym eller så när du prövat dem. Viktigt är också att du sedan försiktigt viker ihop plagget och helst lägger det i samma påse som det kom i. Rulla inte bara ihop plagget till en boll och tryck ner det i påsen, alla dessa saker kommer resultera i extra hanteringsavgifter för Dig som kund.
- Vi har därför implementerat ett system som innebär följande: Om man som Kund returnerar ett plagg som på något sätt inte uppfyller kravet för vad som anses vara acceptabelt skick, t ex att det returnerade plagget har fläckar, hundhår/katthår, svett/parfymdoft, saknar lappar eller liknande så kommer en avgift mellan 49:- till 249:- tas ut beroende på hur mycket arbete som krävs för att återställa plagget till originalskick, eller om det i värsta fall måste kasseras.

Hur gör jag ett Byte?
- Om du inte är helt nöjd med en produkt du köpt hos oss och önskar byta till en annan färg, storlek eller rentav en helt annan produkt så returnerar du helt enkelt produkten du inte är nöjd med till oss som ett vanligt Återköp och lägger en ny beställning på den produkt/färg/storlek du vill ha istället.
- Fyll alltså i returformuläret så noggrant som möjligt och ange Återköp som returorsak. Ytterligare instruktioner om hur du gör en Retur/Återköp hittar genom att klicka på ”Återköp” i menyn ovanför denna text.
- Lägg sedan en helt ny order på den produkt/färg/storlek du vill byta till.
- Skulle priset för produkten/färgen/storleken du önskar byta till ändrats och vara högre när du ska beställa bytesvaran, t ex om du gjort det ursprungliga köpet under en kampanj som nu avslutats, så kontaktar du helt enkelt bara vår kundtjänst via kontaktformuläret på vår hemsida efter att du lagt den nya beställningen så korrigerar de priset åt dig direkt så du får samma pris som vid din ursprungliga beställning
- Om du t ex valt kort/direktbetalning vid din ursprungliga beställning så är ett tips att välja 30-dagars gratis faktura med Klarna som betalsätt när du beställer den nya produkten, detta är alltså helt utan några extra avgifter och vi hinner då behandla din retur och korrigera betalningen/fakturan för den ursprungliga beställningen innan du behöver betala för den nya produkten.

Jag har inte kvar min Returfraktsedel eller mitt Returformulär, vad gör jag?
- Ingen fara, kontakta oss via kontaktformuläret på vår hemsida HÄR så sätter vi direkt ihop en ny returfraktsedel och/eller returformulär och skickar ut till dig.