•   Rådhusesplanaden 5B

Allmänna villkor

1. ALLMÄNT

1.1 
För att kunna beställa på Sajten måste Du ha fyllt 18 år. One More Rep accepterar, enligt svensk lag, inte kreditköp till personer under 18 år. One More Rep förbehåller sig rätten att i enskilda fall neka eller ändra din beställning (exempelvis om Du uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar).

1.2 
One More Rep reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på Sajten, exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser samt prisjusteringar (såsom förändrade priser från leverantörer eller valutaförändringar) eller felaktig information angående om en vara finns i lager. One More Rep har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. Om felaktigt pris har angetts för en vara som

Du har beställt så kommer One More Rep naturligtvis att meddela dig om detta och invänta ditt godkännande av det korrigerade priset innan One More Rep fortsätter med beställningen. All bildinformation på Sajten ska uteslutande ses som illustrationer. Sådana illustrationer kan inte garanteras återge det antal varor Du erhåller eller varans exakta utseende, funktioner eller ursprung. One More Rep ansvarar inte för information på Sajten som kommer från en tredje part.

1.3
 Sajten, samt allt innehåll på denna, ägs av One More Rep eller dess licensgivare. Informationen är skyddad genom bland annat immaterialrättsliga och marknadsrättsliga lagar. Detta innebär att varumärken, firmanamn, produktnamn, bilder och grafik, design, layout samt information om varor, tjänster och annat innehåll inte får kopieras eller användas utan skriftligt godkännande från One More Rep.

2. AVTAL OCH BESTÄLLNING

2.1
 För att kunna göra ett köp via Sajten måste Du acceptera Villkoren. Genom att acceptera Villkoren förbinder Du dig att följa Villkoren i sin helhet, samt godkänner att Du tagit del av informationen om personuppgifter och samtyckt till användningen av personuppgifter och cookies enligt One More Rep:s Integritetspolicy.

2.2
 Ett avtal om köp ingås först när One More Rep bekräftat din beställning och Du mottagit orderbekräftelse från One More Rep per e-post. One More Rep uppmanar dig att spara denna orderbekräftelse för eventuella kontakter med vår kundtjänst. Du kan återkalla din beställning fram till dess att den bekräftats av One More Rep. Om beställningen återkallas så kommer One More Rep att återbetala alla eventuella betalningar som Du eller dina betal- eller kreditkortsföretag har gjort avseende beställningen.

3. KAMPANJER OCH ERBJUDANDEN

One More Rep kan från tid till annan erbjuda kampanjer på Sajten som kan ha förmånligare villkor än vad som framgår av dessa Villkor, t.ex. rörande betalning eller förlängd ångerrätt. Dessa förmånligare villkor gäller så länge kampanjen är aktiv och för de specifika varor som anges av One More Rep i samband med kampanjen. One More Rep förbehåller sig rätten att när som helst återkalla sådana kampanjer. Vid avslutande eller återkallande av en kampanj gäller dessa Villkor utan ändringar. Erbjudanden på specifika varor på Sajten gäller under en begränsad tid och så länge lagret räcker.

4. LEVERANS OCH TRANSPORT

4.1
 Varor som finns i lager levereras normalt inom det antal arbetsdagar som anges på Sajten. Om inte annat särskilt avtalats, t.ex. i samband med bokning av varor som inte finns i lager.

4.2 
Om paket ska lösas ut ska Du göra detta inom den tid som anges i aviseringen. Paket ska normalt hämtas ut personligen med giltig legitimation och löpnummer. Du får alltid en avisering som visar var och när paket ska hämtas. Avisering Sker via vanlig post samt om Du lämnat mobilnummer, även via SMS. Om Du inte hämtar ut paketet har One More Rep rätt att debitera dig en avgift på 250 kr

5. ÅNGERRÄTT

5.1 
Vid köp av varor på Sajten gäller alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Detta innebär att Du har rätt att ångra ditt köp genom att meddela One More Rep detta inom 14 dagar från det att Du eller ditt ombud tagit emot den beställda varan (ångerfristen).

5.2 
Ångerrätten gäller inte för följande typer av varor:
(a)
 varor som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl (exempelvis underkläder, badkläder och liknande produkter)
(b) varor som returneras måste vara i originalskick med alla tillhörande lappar samt att varan inte får ha några som helst fläckar, hund/katthår eller liknande på sig. Varan får heller inte blivit tvättad. Om varan ej uppfyller kraven för retur har One More Rep rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde.

5.3
 I samband med en beställning av vara för vilken ångerrätten inte gäller får Du tydlig information om detta på motsvarande produktsida.

5.4 Mer information om lagstadgad ångerrätt finns på www.Konsumetverket.se.

5.5 En administrativ avgift på 39:- tillkommer för alla byten samt återköp.

5.6 Förlängd ångerrätt för alla köp som görs mellan 20/11 – 24/12. Den förlängda ångerrätten gäller t.o.m 7/1.

6. GARANTI OCH REKLAMATION

6.1 
Vissa av One More Rep:s varor kan omfattas av garanti. Information om eventuell garantitid och särskilda garantivillkor för respektive vara finns på Sajten eller i dessa Villkor. Garanti för varor täcker endast ursprungliga fabrikationsfel, och därmed inte fel som uppstår vid eller efter en egen förändring av varans funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av varan. Din orderbekräftelse gäller som garantibevis.

6.2 
Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Kund som önskar göra gällande fel i beställd vara ska kontakta One More Rep så snart som möjligt efter att felet upptäckts via de kontaktuppgifter som anges på Sajten. Reklamationer som görs inom två månader från det att Du upptäckt felet anses alltid ha lämnats i rätt tid. Du har 3 års reklamationsrätt på varor inköpta på Sajten.

6.3 One More Rep ansvarar för varor som skadas eller kommer bort under leverans till dig. Reklamation av transportskador ska göras inom skälig tid. När du hämtar ut ditt paket är det därför viktigt att kontrollera att detta inte är transportskadat. One More Rep rekommenderar att du anmäler en eventuell transportskada direkt på plats hos utlämningsombudet och därefter kontaktar One More Rep’s kundtjänst. Tänk på att behålla allt emballage och produktens förpackning vid en transportskada. Skulle du inte märka en skada på paketet för än du kommer hem bör du innan du öppnar paketet fota skadan på paketet och direkt kontakta One More Rep’s kundtjänst.

7. FORCE MAJEURE

One More Rep ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som One More Rep inte kunnat råda över såsom exempelvis allmän arbetskonflikt, krig, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, ändrad myndighetsbestämmelse, tekniska problem, fel i el-/tele-/dataförbindelser eller annan kommunikation samt fel eller försening i tjänster från underleverantör på grund av omständighet som här angivits. Dessa omständigheter ska utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd och andra påföljder. Om någon sådan situation skulle uppstå informerar One More Rep dig dels i början och dels i slutet av tiden för den aktuella situationen. Har omständigheten varat längre än två månader har både Du och One More Rep rätt att häva köpet med omedelbar verkan.

8. ÄNDRINGAR AV VILLKOREN

One More Rep förbehåller sig rätten att göra ändringar i dessa Villkor när som helst i tiden. Alla ändringar av dessa Villkor kommer att publiceras på Sajten. Ändringar gäller från det att Du har accepterat Villkoren (i samband med ett nytt köp eller vid besök på Sajten), alternativt 30 dagar efter att One More Rep har informerat dig om ändringarna. One More Rep rekommenderar dock att Du håller dig uppdaterad på Sajten regelbundet för att bli varse om eventuella ändringar av Villkoren.

9. TILLÄMPLIG LAG OCH TVIST

9.1 
Tvister ska i första hand lösas i samförstånd efter diskussion med One More Rep:s kundtjänst.

9.2
 Om tvist ej kan lösas i samförstånd med One More Rep:s kundtjänst, kan du som kund vända dig till ARN (Allmänna reklamationsnämnden) som du hittar mer information om på www.arn.se. Du kan även lämna klagomål direkt online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, som du hittar via följande länk http://ec.europa.eu/consumers/odr. Lämnar du in ett klagomål via denna plattform, vidarebefordras ditt ärende automatiskt till rätt nationellt ansvarigt tvistlösningsorgan. Detta tvistlösningsorgan tar sedan kontakt med oss och försöker lösa tvisten utan att blanda in domstol.

Vid eventuell tvist följer One More Rep beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.